گام برداشتن با مرسلات مقدمه از شبکه جرثومه ای قسمت بیست و نهم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
سوگند به بادهايى كه از پى هم مىآيند،
منبع:
http://wiki.ahlolbait.com/%D8%A2%DB%8C%D9%87_1_%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%87_%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AA
براى امورى كه در پنج آيه اول اين سوره به آنها سوگند ياد شده، يعنى «الْمُرْسَلاتِ، فَالْعاصِفاتِ، النَّاشِراتِ، فَالْفارِقاتِ و فَالْمُلْقِياتِ»، سه تفسير بيان شده است:
الف: برخى از مفسران عقيده دارند مراد از آنها انواع بادها و طوفانها است؛ «1»
ب: برخى عقيده دارند كه مراد از آنها انواع فرشتگان است؛ «2»
«1». تفسير كبير فخررازى.
«2». تفسيرالميزان.
جلد 10 - صفحه 342
ترجمه دانشمند بزرگ آیتی باد ترجمه کرده
ما هم می خواهیم روی همین باد متمرکز شویم
در مورد باد بارها و بارها اظهار نظر شده به وسیله بزرگان
اما در مورد باد که در خطبه یک نهج البلاغه در مورد آفرینش ذکر شده کسی پِژوهشی نکرده
در مدلسازی و ساختار جرثومه در خطبه یک ما به بادهایی برخورد کردیم که از منظر امام علی جایگاه ستودنی در علم دارند و در افرینش از منظر امام علی کاربرد گرانقدری دارند
وَ سَلَّطَها عَلى شَدِّهِ، وَ قَرَنَها اِلى حَدِّهِ. الْهَواءُ مِنْ
و آن را بر نگهدارى آب تسلّط داد، و باد را براى حفظ حدود و جوانب آب قرین گماشت. فضا در زیر باد
تَحْتِها فَتيقٌ، وَ الْماءُ مِنْ فَوْقِها دَفيقٌ. ثُمَّ اَنْشَاَ سُبْحانَهُ ريحاً
نیرومندْ گشاده و باز، و آب جهنده بالاى سر آن در جریان. سپس باد دیگرى بهوجود آورد
اعْتَقَمَ مَهَبَّها، وَ اَدامَ مَرَبَّها، وَ اَعْصَفَ مَجْراها، وَ اَبْعَدَ مَنْشاها،
که منشأ وزش آن را مهارکرد، وپیوسته ملازم تحریک آبش قرارداد، و آن را به تندىوزانید، و از جاى دورش برانگیخت،
فَاَمَرَها بِتَصْفيقِ الْماءِ الزَّخّارِ، وَ اِثارَةِ مَوْجِ الْبِحارِ،
آن را به برهم زدن آب متراکم، و برانگیختن امواج دریا فرمان داد.
فَمَخَضَتْهُ مَخْضَ السِّقاءِ، وَ عَصَفَتْ بِهِ عَصْفَها
باد فرمان گرفته آب را همچون مشک شیرکه براى گرفتن کره بجنبانند به حرکت آورد، وآن گونه که درفضاى خالى
بِالْفَضاءِ، تَرُدُّ اَوَّلَهُ اِلى آخِرِهِ، وَ ساجِيَهُ اِلى مائِرِهِ، حَتّى عَبَّ
میوزد برآن سخت وزید، اولش را به آخرش، و ساکنش را به متحرکش برمى گردانْد،
از لحاظ کلمه عربی بین بادها کارشناسان احتمال کمتری دادند ار مساوی قرار دادن المرسلات و الریح
اما بیایید از لحاظ کاربردی بررسی کنیم و فرض کنیم این همان باد لایه میانی جرثومه است
و تحلیل کنیم و پیش برویم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خدا که رحمتش بیاندازه است و مهربانیاش همیشگی
سوگند به بادهايى كه از پى هم مىآيند،
2
و سوگند به بادهاى سختوزنده،
3
«النَّاشِرَاتِ»: پخشکنندگان. «نَشْراً»: پخش کردن. مفعول مطلقاست.
خوب این بادها چه چیزی نشر می دهند؟
اینها ضد شبه که در هسته جرثومه ذخیره شده است را پخش می کنند
4
- فارقات: جدا كنندگان. راغب گويد: فرق قريب است به فلق، ليكن فلق باعتبار شكافته شدن و فرق به اعتبار انفصال و جدايى گفته مىشود.[۱]
این بادها سبب جدایی بین ماده و ضد ماده یا شبه و ضد شبه شده اند در خطبه یک نهج البلاغه جدایی میان آب و فضا را باد انجام می دهد
5
- ملقيات: لقاء: روبرو شدن با شىء و مصادف شدن. القاء: انداختن. راغب گويد: القاء انداختن هر چيز است به محلى كه مىبينى، سپس در عرف به هر انداختن اسم شده است، ملقيات: القاء كنندگان منظور القاء معنوى است.[۱]
در خطبه وقتی اشاره امام علی به باد است که مرجع آن عقیم است و عامل تاثیر گذار القا است که با تاثیرش سبب شکل گیری کف یا جرثومه های کوچکتر می شود
اینجا اشاره به تاثیر تپش برای پرورش است
6
تا حجت [باشد برای اهل ایمان] و بیم و هشدار باشد [برای کافران] (۶)
7
إِنَّمَا تُوعَدُونَ لَوَاقِعٌ ﴿٧﴾
كه آنچه به شما وعده داده شود واقع خواهد شد.
8
فَإِذَا النُّجُومُ طُمِسَتْ ﴿٨﴾
در آن زمان که ستارگان محو و تاریک شوند، (۸)
و اما آیات خداوند با هم در ارتباط هستند و این آیه بزگترین دلیل است برای اشاره باد در خطبه یک نهج البلاغه با با دهای سوره مرسلات
این بادها هستند که جداکننده نور و روشنایی هستند همان نوری که امام حسن فرمود درون ستارگان ذخیره شده
و این بادها با سرعت سخت هستند سرعتی فراتر از سرعت نور که نور درون هسته جرثومه ذخیره شده اند و جرثومه ستارگان اگر این جدا کننده (باد) سرعتش کند شود باعث تصادم ماده و ضد ماده می شوند و ستاره ها یا محو می شوند یا تاریک و نیروی جاذبه آنها کم می شود و حجم آنها زیاد می شود
9
وَإِذَا السَّمَاءُ فُرِجَتْ ﴿٩﴾
و آن زمانی که آسمان بشکافد. (۹)
و اما ماحصل این پژوهش همین است شکافت آسمان با تاثیر گذاری از سرعت باد های لایه میانی جرثومه
این شکافت ها هستند که بار علمی فوق العاده ای دارند
این شکافت باید همان شکافتی باشد که در کلام امام حسن ع مشهود است فرمود از اطراف نور گرفته شده و درون ستارگان و یا جرثومه ستارگان ذخیره شده و همین عامل باعث محافظت ستارگان شده
نور درون هسته ذخیره شده و ضدماده نیز ذخیره شده است و عامل باد باعث جدایی ماده و ضد ماده و نور است این سرعت لایه میانی باد که فراتر از سرعت نور است باعث می شود انرژی نورد داخل هسته ذخیره شود
اما اگر این سرعت لایه میانی باد کم شود باعث نشر نور به اطراف می شود و جهان تاریک روشن می شود این یعنی فجرت.
10
وَإِذَا الْجِبَالُ نُسِفَتْ ﴿١٠﴾
و آن زمان که کوه ها از بیخ و بن کنده شوند. (۱۰)
کنده شدن کوها دو فرضیه را تداعی می کند
اول : جرثومه زمین که تحت تاثیر باد میانی رفته رفته کوچک می شود به یک باره بزرگ می شود و باعث کندن کوهها می شود
عملا این حرف یعنی درون هسته چیزی القا می شود که تاثیرش روی کوهها نیست
دوم:
کوهها جرثومه ناقص هستند که فعال می شود و زایمان ناقص خود را تکمیل می کنند
انواع شکافت آسمان در قرآن بحث شده و خداوند همیشه از انسان تفکر در قرآن را خواسته حتی دستور خداوند در مورد چگونه آفرینش را از انسان خواسته شده است
انواع شکافت در آسمان
انشقاق
انشقاق :
گفتیم خداوند از نیستی شکافت و به هستی رسید این شکافت بزرگ هستی است
اگر ما جهان پهناور هستی را در نوردیم احساس می کنم هیچ گاه به نیسی یا بیس اصلی آفرینش نمی رسیم زیرا ما محدود هستیم
اما به بیس صفر جهان خودمان می توانیم مسلط شویم
و می توانیم از صفر یک نظم اتوماتیک را طراحی کنیم
که مهندسان اسلامی محصولات خود را برای آیندگان طراحی می کنند
باور کنید در آینده تسخیر جهان دست ما ایرانیان است
روزی خواهد رسید که گویند کاش قرآن از آن ما بود
در ریاضیات فیزیک اسلامی از یک جهان بزرگ جرثومه ای که از صفر به وجود آمده و هستی و محصول ضد ماده آن در جرثومه مادر اصلی محصور شده و باد باعث جدایی آنها شده عبور می کنیم و درون یک جرثومک ریز می شویم
اینجا آن جرثومه زیز نیز شکافته می شود یعنی شکافت صفر در جهانی که تازه متولد شده است این صفر ازجهانی که قبلا از صفر دیگری متولد شده شکل گرفته است صفر متولد شده نیز جهان ریز اتمی را شکل می گیرد
تا نهایت ادامه می یابد تا بزگترین ها همان کوچکترین ها هستند و فقط در علم خداوند ثبت است
هرجرثومه اصلی نهایتا بارور شده
بارور شدن جرثومه باعث ایجاده لایه های مختلف در جرثومه می شود
این اختلاف ضدیت جرثومه ها باعث متولد شدن جرثومک می شود خود جرثومک بارور شده تا نجثومک ها متولد شوند تا الی آخر
هر جرثومه یک آسمان منحصر و وابسته به خود دارد هرجرثومک آسمان وابسته به خود را دارد هر نجموثک آسمان وابسته به خود را دارد
تا الی آخر
آسمان جرثومک و خود جرثومک درون آسمان جرثومه است و آسمان نجثومک و خود نجثومک درون آسمان جرثومک و همه آنها درون آسمان اصلی یا جرثومه هستند
حالا درون یک جرثومه چند آسمان است یک آسمان خود جرثومه و آسمان پدر جرثومه و آسمان پدر بزرگ تا جد و الی آخر..
منظور از انفطار شکافت آسمان اصلی جرثومه است آسمانی که از خود جرثومه اصلی شکل گرفته است وقتی انفطار است که با شکافت ان به جرثومه اصلی می رسیم
منظور از انشقاق شکافت آسمان پدر یا پدر جد جرثومه است
لایه میانی جرثومه و توپک ها
در ایات بالا با توجه به کار بردی بودن باد در لایه میانی که ما با جرثومه نمایش داده ایم و لایه میانی که با توپک ها به نمایش گذاشته ایم مثال جالبی زده که می توان در جرثومه شبیه سازی کرد
كلمه «عرف» به معناى پى در پى است و به يال اسب كه موهاى رديف دارد، عُرْف گويند.
حالا بیاید یار دیگر جرثومه را با لایه میانی یال شبیه سازی کنیم
تصویر بالا یک تصویر دو بعدی است و شکل زیر یک تصویر سه بعدی از لایه میانی باد با نگاه و نگرش عرف یا یال گونه است
اما سرعت این لایه و باد بسیار سخت تر از هرسختی است و یا شدیدتر از هر شدتی است برای درک این سرعت سرعت نور را به توان سرعت نور برسانید تا یک دید وحشتناکی از این لایه بگیرید
چنانچه در آیه بعد می خوانیم
عاصفات: عصف: شدّت. رِيحٌ عاصِفٌ باد تند و شديد،
بشر با تکمیل علم خود از این لایه برای جابجایی حد زمان را به صفر میل می دهد
حلقه صفر:
در صورتی که جرثومه در واپاشی قرار گیرد و محصول هسته ضد ماده خود را طوری بپاشاند که قسمتی از ماده در یک محدوده ای از بین برود و به صفر بالادستی تبدیل شود و حلقه ای از صفر را به وجود آورد گوییم
سزارین جرثومه:
در زایمان جرثومه عملا جرثومک ها از بیس ماده تشکیل می شوند اما در سزارین جرثومک ها از بیس هسته ضد ماده شکل می گیرند که در آینده به بررسی اینها خواهیم پرداخت