بسم الله الرحمن الرحیم

یک تعریف از از نیروی جاذبه شکافت صفر و الحاق دو ضدیت 

و خود صفر است

دو نیروی ضدیت پس از شکافت می خواهند به تعادل سابق برگردنند و به صفر برسند و نیروی به وجود آمده را نیروی جاذبه تعریف می کنیم و به صفر می رسند 

 

یک حالتی که از هم شکافته شده است دو نیروی متضاد تشکیل داده است که می خواهند به هم برسند این اتفاق می‌افتد سرعت رسیدن این دو به هم بستگی به میزان ضدیت این دو دارد ضدیت های سهمگین تر سرعت الحاق و رسیدن به صفر و تعادل را پرشتاب تر می کند

 

 

اما چگونه در این جهان هستی عالم از صفر به وجود آمده و دو حالت های ضد هم پس از شکاف به تصادم و تصادف نرسیدند

 

 

بیس صفر و یا صفر بزرگ یا سرشت نیستی آفرینش ، شکاف اولیه برای چینش و ساختار و به وجود آمدن جهان هستی  نیستی است اما چگونه صفر بزرگ شکافته شد و دو حالت ضد هم به وجود آمد و باد در وسط این دو ضد قرار گرفت و جرثومه را تشکیل داد 

خوب دقت کنید

اگر یک حالت را ما بشکافیم و دو حالت ضد هم به دست بیاوریم و اگر نیروی شکافنده را رها کنیم حالت ما به حالت اول و نیستی برمی گردد 

زیرا شکاف ما شکاف طولی بوده و الحاق ما نیز الحاق طولی است

 

هیجانات به اوج خود می‌رسد . 

انسان جانشین خداوند است باید با علم بر تخت پادشاهیش بنشیند 

هُوَ الَّذِي جَعَلَكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ ۚ فَمَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ ۖ وَلَا يَزِيدُ الْكَافِرِينَ كُفْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ إِلَّا مَقْتًا ۖ وَلَا يَزِيدُ الْكَافِرِينَ كُفْرُهُمْ إِلَّا خَسَارًا ﴿٣٩﴾

او کسی است که شما را در زمین جانشینان قرار داد. پس کسی که کافر شود کفرش به زیان خود اوست، و کافران را کفرشان نزد پروردگارشان جز دشمنی و خشم نمی افزاید، و کافران را کفرشان جز خسارت اضافه نمی کند. (۳۹) فاطر

 

 

اما شکافت یک حالت زمانی محصول می دهد که شکافت طولی باشد اما الحاق زاویه دار یا عرضی باشد 

 

 

 

فاطر یعنی شکافت طولی اما الحاق غیر طولی است 

 

حالا با تسلط بر علم فاطر ما می توانیم دمای یک اتاق را بشکنیم به صورت طولی اما به صورت عرضی آن را الحاق دهیم تا جلوی مخلوط شدن هوای گرم و سرد را بگیریم جلوی مخلوط شدن ضدیت هارا بگیریم

 

فاطر بیس آفرینش است 

 

 

 

 

سورة فاطر

سوره شکافنده طولی

 

سْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١﴾

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

همه ستایش ها ویژه خداست شکافنده طولی  آسمان ها و زمین است [و] فرشتگان را که دارای بالهایی دوگانه و سه گانه و چهارگانه اند رسولانی [برای انجام دادن فرمان های تکوینی و تشریعی اش] قرار داده است. هرچه بخواهد در آفرینش می افزاید؛ یقیناً خدا بر هر کاری تواناست. (۱)

 

وَاللَّهُ خَلَقَكُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ جَعَلَكُمْ أَزْوَاجًا ۚ وَمَا تَحْمِلُ مِنْ أُنْثَىٰ وَلَا تَضَعُ إِلَّا بِعِلْمِهِ ۚ وَمَا يُعَمَّرُ مِنْ مُعَمَّرٍ وَلَا يُنْقَصُ مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا فِي كِتَابٍ ۚ إِنَّ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرٌ ﴿١١﴾

و خدا شما را از خاک [مرده]، سپس از نطفه آفرید، آن گاه شما را زوج هایی [نر و ماده] قرار داد. هیچ ماده ای باردار نمی شود و بارش را نمی نهد مگر به علم او، و هیچ کس عمر طولانی نمی کند و از عمرش کاسته نمی شود مگر اینکه در کتابی [چون لوح محفوظ] ثبت است. بی تردید این [کارها] بر خدا آسان است. (۱۱)

وَمَا يَسْتَوِي الْبَحْرَانِ هَٰذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَٰذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ ۖ وَمِنْ كُلٍّ تَأْكُلُونَ لَحْمًا طَرِيًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَا ۖ وَتَرَى الْفُلْكَ فِيهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ﴿١٢﴾

دو دریا مساوی نیستند، این یکی شیرین و از بین برنده تشنگی و نوشیدنش گوارا و آن یکی شور و تلخ است؛ و از هر یک گوشتی تازه می خورید و زینتی که آن را می پوشید، استخراج می کنید. و کشتی ها را در آن می بینی که آب را می شکافند و می روند تا شما [با رسیدن به مقاصد و هدف هایتان] از فضل او بجویید و باشد که سپاس گزاری کنید. (۱۲)

يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ كُلٌّ يَجْرِي لِأَجَلٍ مُسَمًّى ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ لَهُ الْمُلْكُ ۚ وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِنْ قِطْمِيرٍ ﴿١٣﴾

شب را در روز فرو می برد و روز را در شب فرو می برد، و خورشید و ماه را مسخّر و رام کرده است که هر کدام تا سرآمدی معین روانند. این است خدا پروردگار شما، فرمانروایی، ویژه اوست و کسانی را که به جای او می پرستیدید، مالک پوست هسته خرمایی هم نیستند. (۱۳)

وَمَا يَسْتَوِي الْأَعْمَىٰ وَالْبَصِيرُ ﴿١٩﴾

نابینا و بینا [کافر و مؤمن،] یکسان نیستند، (۱۹)

وَلَا الظُّلُمَاتُ وَلَا النُّورُ ﴿٢٠﴾

و نه تاریکی ها و نه روشنایی، (۲۰)

وَلَا الظِّلُّ وَلَا الْحَرُورُ ﴿٢١﴾

و نه سایه و نه باد گرم سوزان، (۲۱)

أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ ثَمَرَاتٍ مُخْتَلِفًا أَلْوَانُهَا ۚ وَمِنَ الْجِبَالِ جُدَدٌ بِيضٌ وَحُمْرٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهَا وَغَرَابِيبُ سُودٌ ﴿٢٧﴾

آیا ندانسته ای که خدا از آسمان آبی نازل کرده است، پس به وسیله آن میوه هایی که رنگ هایش گوناگون است، پدید آورده ایم، و در برخی از کوه ها راه هایی است به رنگ های مختلف: سپید و سرخ و سیاه پر رنگ، (۲۷)

 

وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالْأَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ كَذَٰلِكَ ۗ إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ غَفُورٌ ﴿٢٨﴾

و نیز از انسان ها و جنبدگان و چهارپایان [مانند میوه ها و راه های کوهستانی] رنگ های گوناگون وجود دارد. از بندگان خدا فقط دانشمندان از او می ترسند؛ یقیناً خدا توانای شکست ناپذیر و بسیار آمرزنده است. (۲۸)

 

إِنَّ اللَّهَ يُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَنْ تَزُولَا ۚ وَلَئِنْ زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ ۚ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا ﴿٤١﴾

یقیناً خدا آسمان ها و زمین را از اینکه از جای خود منحرف شوند [و فرو ریزند] نگه می دارد. و اگر منحرف شوند هیچ کس بعد از او نمی تواند نگاهشان دارد؛ مسلماً خدا همواره بردبار و بسیار آمرزنده است. (۴۱)

 تمام آیات بالا با علم فاطر در ارتباط هستند

فاطر یعنی شکافت طولی اما الحاق غیر طولی

اگر صفر شکافت طولی انجام گیرد دو حالت ضد هم بدست می آید اما اگر الحاق طولی انجام شو دوباره به حالت صفر بر می گردیم

 

اما اگر شکافت طولی از صفر انجام بپزیرد و الحاق عرضی شکل گیرد دهنه اتصال الحاق عرضی صفر می شود و ابتدا و انتهای دو حالت ضد هم تشکیل می شود یا دو جناح اما وسط نقطه الحاق صفر می شود

أَجْنِحَةٍ مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ

مثنى: دو تا دو تا. «ثلاث» سه تا سه تا. «رباع» چهار تا چهار تا.

اجنحة: جناح (بفتح- ج): بال، دو طرف شى‏ء را نيز جناح گويند مانند دو جناح كشتى و لشكر، در اينصورت به معنى جانب و طرف است. و نيز به معنى ميل آيد گويند: «جنحت السفينة» يعنى كشتى به يك طرف ميل كرد. جمع جناح اجنحه است.

 

 

این دو جناح متفاوت و دارای اختلاف ضدیت می خواهند به هم برسند اما لایه میانی صفر است

 

خوب با آیات بالای سوره فاطر نگاه کنید و اندیشه کنید تمام آیات با هم در ارتباط هستند و ماحصل و محصول فاطر هستند

آیه یک سوره فاطر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١﴾

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

همه ستایش ها ویژه خداست که آفریننده آسمان ها و زمین است [و] فرشتگان را که دارای بالهایی دوگانه و سه گانه و چهارگانه اند رسولانی [برای انجام دادن فرمان های تکوینی و تشریعی اش] قرار داده است. هرچه بخواهد در آفرینش می افزاید؛ یقیناً خدا بر هر کاری تواناست. (۱)

خوب آیه بالا را با دقت هرچه تمام تر می خوانیم و فکر می کنیم

ستایش ویژه خداست

از نیستی به فاطر به هستی آورد

نیستی را  به صورت طولی شکافت دو و یا چند حالت ضدهم را شکافت و به صورت غیر طولی به هم الحاق کرد جرثومه را آفرید و از آن

تا آسمان و نظم بین آنها را به وجود آورد

 

تقریبا تا اینجا بررسی کرده ایم

اما ادامه دهید

جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١﴾

فرشتگان را که دارای جناح دوگانه و سه گانه و چهارگانه اند رسولانی قرار داده است. هرچه بخواهد در آفرینش می افزاید؛ یقیناً خدا بر هر کاری تواناست

 

خوب دقت کنید مطالعه کنید شمارش معکوس برای پرواز در سراسر گیتی

ملائکه چیست ؟

آفرینش همانند آفرینش زمین و آسمان از علم و منطق فاطر است

ساختار وجودی ملک از فاطر شکل گرفته

اساس شگل گیری آنها از صفر است و از نقطه تعادل صفر

و شکل گیری آنها و آفرینش آنها از شکافت طولی و الحاق غیر طولی سبب شکل گیری چندین جناح متضاد دو دو یا سه سه یا چهار چهار می شود

و از همه مهمتر  ضدیت درون آنها و تسلط بر میزان ضدیت و کم یا زیاد کردن آنها باعث پرواز در سراسر گیتی می شود

ما انسانها به دلیل اینکه مقدار ضدیت درون جرثومه کره زمین است توان پرواز در سراسر گیتی را نداریم اما

در قرآن اشاره به ملک شده است که ضدیت را خودش دارد یا جناح هایی از اضداد مختلف

 

اینجاست که باید فکر کنید شما جانشین خداوند بر روی زمین و جهان هستی هستید شما باید بتوانید از این ساختار برای ساخت وسیله ای برای زیر پا گذاشتن سراسر گیتی ابداع کنید تا محدودیت ها را پشت سر بگذارید

رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند

بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت

ساخت شبه  ملائکه توسط انسان در آینده نزدیک

راه تو را می خواند

هُوَ الَّذِي جَعَلَكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ ۚ فَمَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ ۖ وَلَا يَزِيدُ الْكَافِرِينَ كُفْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ إِلَّا مَقْتًا ۖ وَلَا يَزِيدُ الْكَافِرِينَ كُفْرُهُمْ إِلَّا خَسَارًا ﴿٣٩﴾

او کسی است که شما را در زمین جانشینان قرار داد. پس کسی که کافر شود کفرش به زیان خود اوست، و کافران را کفرشان نزد پروردگارشان جز دشمنی و خشم نمی افزاید، و کافران را کفرشان جز خسارت اضافه نمی کند. (۳۹) فاطر

 

خوب آیه بالا بخوانید مهمتر از جانشینی ادامه آیه است زمانی که بر تخت قدرت نشستید و بر سراسر گیتی مسلط شدید و توانستید شبه  ملائکه را بسازید

مبادا دچار خود ستایی شوید 

بیس وجودی این علم از قرآن سرچشمه می گیرد خداوند خداوند است استاد استادان 

هر وقت شما خواستید خودستایی کنید یاد نمرود بیفتید که برجی ساخت و با کمان بالای آن رفت

 

 

شکافت طولی و الحاق غیر طولی با عث تولد حالت وضد خالت و لایه میانی یا باد یا صفر می شود

تا جرثومه متولد می شود

 

 

 

 

خداوند بارها و بارها تفکر و اندیشه را در آیات الاهی از انسان در آفرینش و قرآن ساخته

به انسان بال نداده اما برای نامحدود ساختن انسان از پرواز و جانشینی عقل درایت و اندیشه را داده تا تفکر کند

آیا به بال زدن پرندگان نمی اندیشید ؟

أَلَمْ يَرَوْا إِلَى الطَّيْرِ مُسَخَّرَاتٍ فِي جَوِّ السَّمَاءِ مَا يُمْسِكُهُنَّ إِلَّا اللَّهُ ۗ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ ﴿٧٩﴾

آیا به پرندگان که در فضای آسمان، رام و مسخّر [فرمان او] هستند، ننگریستید که آنها را [از سقوط به زمین] جز خدا نگه نمی دارد؛ یقیناً در آن [وصفی که پرندگان دارند] نشانه هایی [بر توحید، ربوبیّت و قدرت خدا] ست برای گروهی که ایمان دارند. (۷۹) نحل

 

أَوَلَمْ يَرَوْا إِلَى الطَّيْرِ فَوْقَهُمْ صَافَّاتٍ وَيَقْبِضْنَ ۚ مَا يُمْسِكُهُنَّ إِلَّا الرَّحْمَٰنُ ۚ إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ بَصِيرٌ ﴿١٩﴾

آیا ندانسته اند که پرندگان بالای سرشان را در حالی که بال می گشایند و می بندند، فقط [خدای] رحمان در فضا نگه می دارد؟ یقیناً او بر همه چیز بیناست. (۱۹) ملک

 

خیلی با دقت بخوانید اول آیه 79 نحل بخونید

حالا 19   ملک بخونید

صَافَّاتٍ وَيَقْبِضْنَ

خوب و با دقت  مطالعه کنید کلید دیگری برای پرواز در کلمات بالا است

 

 

یقبضن

معنی يَقْبِضْنَ: می بندند - بسته می کنند ( قبض به معني گرفتن چيزي و کشيدن آن به طرف خويش است. عبارت "أَوَلَمْ يَرَوْاْ إِلَی ﭐلطَّيْرِ فَوْقَهُمْ صَافَّاتٍ وَيَقْبِضْنَ مَا يُمْسِکُهُنَّ إِلَّا ﭐلرَّحْمَـٰنُ" یعنی : آيا ندانسته اند كه پرندگان بالای سرشان را در حالی ك...
ریشه کلمه:
قبض‌ (۹ بار)

گرفتن. راغب گوید: قبض گرفتن شی‏ء است با تمام دست.«قَبْضُ الْیَدِ عَلَی الشَّیْ‏ء» جمع کردن و گره کردن دست است بعد از اخذ شیء، «قَبضُ الیَدِ عَنِ الشَّیءِ» جمع کردن دست است پیش ا ز اخذ، و آن به معنی امساک از اخذ شی‏ء است. . سپس آن را به آسانی به طرف خویش گرفتیم. . خداوند تنگ می‏کند و بسط می‏دهد و به سوی او برگشته می‏شوید. قبض در آیه به معنی امساک است که در اول گفته شد. . مراد از قبض جناح چنانکه گفته‏اند جمع کردن آن است و مجموع صف جناح و قبض آن، عبارت اخرای پرواز است زیرا پرواز ان است که پرنده بال خود را مرتبا بگشاید و جمع کند یعنی آیا نگاه نکردند به پرندگان بالا سرشان که پرواز می‏کنند. * . «قَبْضَة» مصدر است به معنی مقبوض و مقبوض چیزی است که در دست گرفته شود و آن کنایه از تسلط تام بر شی‏ء است از مقبوض بودن زمین و مطوی بودن سموات بدست می‏آید که مراد از آن دو قطع شدن اسباب و وسائل مادی و ظهور حکومت مطلقه و تدبیر منحصر خداست یعنی: زمین همه‏اش روز قیامت در قبضه و در تسلط خداست و آسمانها به قدرت او به هم پیچیده‏اند قید«یَوْمَ الْقَیمَةِ» ظاهرا برای آن است که ظهور تسلط مطلقه خدا در آن روز است و در دنیا آن ظهور را ندارد. . «قَبْضَة» به معنی مقبوض است یعنی: دانستم آنچه را که مردم ندانستند مشتی از اثر رسول را برگرفتم سپس آن را انداختم. رجوع شود به «اثر».

 

خوب به ریشه کلمه دقت کنبد (خداوند تنگ می‏کند و بسط می‏دهد و به سوی او برگشته می‏شوید)

صافات یعنی چی

 اینم از دانشمند بزرگ و عزیز قلب ها مکارم 

پرسش : منظور از واژه «صافّات» چیست؟

پاسخ اجمالی:

واژه «صافّاتْ» از مادّه «صَفّ» به معنى قرار دادن اشيائى در يك خط مساوى است. وقتی این واژه برای پرنده به کار می رود اشاره به گستردن بال‌ های پرنده در آسمان به هنگام حركت است. البته احتمال دارد معنای آن اشاره به حرکت دسته جمعی پرندگان و هماهنگی میان آنها نیز باشد.

 

پاسخ تفصیلی:

«صافّاتْ» از مادّه «صَفّ» به معنى قرار دادن اشيائى در يك خط مساوى است، مانند انسان ‌ها يا درختانى كه در يك خط قرار مى‌ گيرند. هنگامى كه اين واژه وصف يا حال براى «طير» است و گفته مى ‌شود: «وَ الطَّيْرُ صافّاتٍ» اشاره به گستردن بال ‌ها در آسمان به هنگام حركت است و نقطه مقابل آن «وَ يَقْبِضْنَ»؛ (بال ‌هاى خود را جمع مى ‌كنند) مى ‌باشد.

همچنین واژه «إِصْطِفاف» كنايه از تسليم و اطاعت صرف و خضوع تام است؛ و اشاره به خدمت ‌گذارانى است كه در يك صف آماده براى خدمت ايستاده‌ اند.(1) البته اين احتمال نيز وجود دارد كه «وَ الطَّيْرُ صافّاتٍ» اشاره به گروهى از پرندگان باشد كه به صورت دسته جمعى در يك يا چند صف حركت مى ‌كنند و هماهنگى آنها بسيار جالب است ولى جمله «و يقبضن» مانع از اين تفسير است.(2)

https://www.makarem.ir/main.aspx?typeinfo=42&lid=0&catid=27627&mid=411721

صافات برای فرشتگان هم آمده است 

انصافا دم راغب اصفهانی گرم عجب دانشمند بزرگی است 

 

صَافَّاتٍ وَيَقْبِضْنَ

 

خوب به ریشه کلمه دقت کنبد«صَفّ» به معنى قرار دادن اشيائى در يك خط مساوى است يَقْبِضْنَ (خداوند تنگ می‏کند و بسط می‏دهد و به سوی او برگشته می‏شوید)

 

حالا کلمات کلیدی آیات بالارا جدا کنید 

فشرده و تنگ گردند و به پرواز درآمدند 

 

حالا یاد کدام آیه قران می افتید با این کلمات ؟

فَمَنْ‌ يُرِدِ اللَّهُ‌ أَنْ‌ يَهْدِيَهُ‌ يَشْرَحْ‌ صَدْرَهُ‌ لِلْإِسْلاَمِ‌ وَ مَنْ‌ يُرِدْ أَنْ‌ يُضِلَّهُ‌ يَجْعَلْ‌ صَدْرَهُ‌ ضَيِّقاً حَرَجاً کَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي‌ السَّمَاءِ کَذٰلِکَ‌ يَجْعَلُ‌ اللَّهُ‌ الرِّجْسَ‌ عَلَى‌ الَّذِينَ‌ لاَ يُؤْمِنُونَ‌ ١٢٥ انعام

آن کس را که خدا بخواهد هدایت کند، سینه‌اش را برای (پذیرش) اسلام، گشاده می سازد؛ و آن کس را که بخاطر اعمال خلافش بخواهد گمراه سازد، سینه‌اش را آنچنان تنگ می‌کند که گویا می‌خواهد به آسمان بالا برود؛ این گونه خداوند پلیدی را بر افرادی که ایمان نمی‌آورند قرار می‌دهد!آیه ١٢٥ انعام

«یَشْرَحْ صَدْرَهُ»: مراد از شرح صدر، بر سر شوق و شور آوردن انسان است برای پذیرش اسلام و تابش ایمان در زوایای دل او. «ضَیِّقاً»: تنگ. «حَرَجاً»: بسیار تنگ. مصدر است و به عنوان صفت مشبّهه به کار رفته است. «الرِّجْسَ»: پلیدی.

 

 

دیگه خداوند چه جوری برای شما مسلمانان برای دستیابی و تسلط برای گیتی کد بده 

 

این دو آیه بالا برای پرواز فقط مختص پرندگان نیست بلکه در آینده منتظر اختراعاتی از بشر هستیم که بر اساس علم فاطر جرثومه و ساخت شبه ملک است که با فشرده و تنگ کردن ضد ماده به پرواز خواهد آمد مانند قمر ها سیارات از خود سیارات 

این از بخشندگی خداوند است که دسترسی به بشر برای پرواز داد یا رحمان یا رحمان 

 

 

http://dlw.webahang.ir/music/Track/Sami.Yusuf.Ya.rabbal.alamin.mp3