بسم الله الرحمن الرحیم

فیزیک اسلامی 32

به نام خداوند هستی بخش از نیستی

به نام نویسنده ی آیه ۶۱ سوره یونس

مقدمه:

اگر خوب به علوم اسلامی دقت کنیم علومی که در سینه پیغمبران و امامان عزیز ما در جریان بود علومی که در سینه امام علی و امام صادق علیه السلام در جریان بود  اشاره به علوم هستی است

 

آیا امامان ما شاگردانی در شیمی ، فیزیک به تفسیر نداشته‌اند که امروزه همان مدارس و حوزه هایی که بر اساس بینش امامان تشکیل شده است بر اساس تمام علوم است...؟ چرا  نیست.....؟ آیا رد پای استعمار است...؟

 

 

تمامی فیزیک توسط خداوند عزیز و مهربانی به ارمغان آورده شده و اشاراتی در قرآن عزیز به نظم و انضباط آن شده است

 

جبهه گیری فیزیک و فیزیک اسلامی بر اساس جبهه گیری علومی دیدی افراطی و اشتباه است همچنین جبهه گیری در مورد علوم تجربی و علوم غیر تجربی نیز بسیار افراطی است

 

 

محصول

دید غیر تجربی علوم

در کلام استاد عزیز رحیم پور ازغدی کاملاً قابل درد و مشاهده است جبهه گیری علوم تجربی و غیر تجربی باعث تفکرات طهارت و نجاست در دید اندیشمندان و فیلسوفان ما شده است این راهی است که به اشتباه رفته شده است و عوامل حوزوی در این دید کاملاً باید تجدید نظر کند و علوم ماده و علوم تجربی را غیر مقدم تر از علوم های حوزوی ندانند

 پور ازغدی عزیز توانست با مطرح کردن طهارت و نجاست بر عقیم بودن محصول از علوم حوزوی اشاره کرده و آن را به متفکرین بفهماند که راهی که امامان عزیز درپیشبرد علوم مطرح کرده‌اند به اشتباه رفته شده است و برای علوم ماده و علوم تجربی ما مرزبندی کرده‌ایم این دید بسیار بسیار غلط است

 

رحیم‌پور ازغدی گفت: «فقه بی‌ربط با زندگی، زندگی بی‌ربط با فقه، درس خارج‌هایی که به جای تئوریزه حکومت و تمدن دینی، عملا فقه سکولار می‌سازند، فقه فردی، عبادی طهارت و نجاست. اما درباره اقتصاد، سیاست، بانک و روابط بین‌الملل حرفی ندارند.

https://fa.abna24.com/news/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/%D8%AE%D8%A8%D8%B1_739994.html

 

 

تمام ماده دارای شعور است علوم تجربی از علوم فقه است و علوم فقه نیز از علوم تجربی است

 

مرزبندی بین علم ها دیدی افراطی است امام علی علیه السلام می فرماید تمام علوم یک نقطه است و تلاش در متمرکز کردن علم ها دارد و جبهه گیری علوم  دیدی افراطی است

 

دانشمندان امروزه در فیزیک در شیمی تمام مرزها را فتح کردند. و هر بار پرچم را  روی قله والاتری قرار می دهند

درود بر آنها بر تمامی دست‌های آنها بوسه باید زد

 

اما مرزهای  و پرچم ها علوم به شعور ماده رسیده است شعوری که ۱۵۰۰ سال پیش در اسلام به آن اشاره شد

 

 

فیلسوفان حوزوی ما خود را از علوم ماده و تجربی عقیم کردند 

اشتباهی که در تفکرات بزرگان ما رشد نکرده است است که امروزه درخت تنومند می شود تا با الحاق به آن به همین مرزهایی که دانشمندان به شعور ماده رسیده اند پیوسته شود و بشر را برای تسلط بر گیتی آماده کند

 

 

امروزه دانشمندان پی به شعور نور بردند و قادر به تعریف این پدیده نیستند  پدیده‌ای که با گره گشایی از معمای آن جایزه های بزرگ را به نام اکتشاف کننده آن خواهد رساند

 

 

آفت کجاست ؟

 

احترام به مردم و خواسته مردم و نیکو کار بودند است 

اصول دین ۵ تا است و عدالت یکی از بزرگترین ها است که شما خود حتما باید به این مهم برسید بدونه تقلید اگر در اصول دین تقلید باشد شما دینتان را از دست داده اید  یکی از این اصل ها عدالت است نسبت به هر کاری نسبت به علم دانش احترام به مردم و پدر و مادر ....... نسبت به حکمران نسبت به بشریت و مورد مهم دیگر 

 

 

خود بینی نه تنها آفت بزرگان سجده کنندگان درگاه خداوند مانند ابلیس است بلکه خود مذهب بینی نیز جزو همین دسته است 

 

خود بینی شیعه و اسلام و دید مذهب پرستی انسان را افراطی می کند 

اول تعریف اسلام را خوب یاد بگیرید 

 

سلام در زبان عربی از ریشه «س-ل-م» است و معنی لغوی این ریشه «سالم شدن» و «رهایی یافتن از آفات» است. واژه «سلام» نیز مشتق شده از همین ریشه است. با توجه به معنی اسلام، «مُسلِم» «در فارسی:مسلمان» یعنی کسی که خدا را خالصانه و بیریا می‌پرستد و اختیار خود را تسلیم امر و نهی او می‌کند

 

دین‌های ابراهیمی یا ابراهیمیسم (به انگلیسی:Abrahamic religions) یا ادیان سامی در مطالعه تطبیقی، در مورد دین‌هایی استفاده می‌شود که از سنت باستانی ابراهیم در نوشته‌های سامی الهام می‌گیرند.یهودیت، مسیحیت و اسلام در این طبقه قرار می‌گیرند.در عین حال، ممکن است خود پیروان این دین‌ها باور متفاوتی داشته باشند

 

خوب آیه ۱۱۱ و۱۱۲ و ۱۷۷ سوره بقره بخوانید تا هیچگا ه دچار خودبینی مذهبی و مذهب پرستی نشوید 

 

تفاوت ارزش ادیان در دین ابراهیم( ع )نیکویی است نه مذهب همین تفکرات خودبینی مذهبی خودبینی دینی خودبینی علم فقهی باعث عقیم شدن علوم حوزوی و جبهه گیری علوم تجربی و غیر تجربی شده 

 

و از تفکر امام علی که فرمود تمام علوم یک نقطه است دور مانده اند تا استاد رحیم پور عزیز با فریاد انتقاد کند

بنا به آیات قرآن، آسمان‌ها ذی‌شعور هستند.
 

به نام خداوند هستی بخش از نیستی به نام خداوندی که به هر ماده‌ای بگوید موجود باش بی درنگ موجود می شود

 

 

شعور ماده:

 

امروزه دانشمندان درباره نمونه گیری از نور وقتی که از دریچه ها و روزنه ها عبور می کند واکنش غیر عادی نور رسیدند عبور نور از دریچه ها وقتی که دستگاه اندازه گیرنده به آن نزدیک می شود تغییر ماهیت میدهد دانشمندان برای درک این موضوع شعور نور را تعریف کردند

قدم هایی که برداشته می شود تا به شعور نور رسیده شود هنوز در ابتدای مسیر هنوز به صورت دقیق ثابت نشده است تمامی تجربیات نظریه و فرضیه پردازی است اما آنچه که در مورد شعور نرم‌افزار یا شعور هوشی می توان نام برد دسترسی  دانش انسان به هوش مصنوعی یا شبکه های عصبی است شبکه هایی که تحت آموزش قرار می گیرند به وسیله نورون های مصنوعی وزن دهی می شوند

انسان از درک و شعور در شبکه های عصبی استفاده نموده و توانست هوش مصنوعی را بسازد مبنای تمامی علوم منطقه فازی است منطقی که به وسیله پروفسور عزیز لطفی زاده به بشریت هدیه داده شده است

 

 

دانشمندان به وسیله هوش بشر و تجزیه و تحلیل های نورون های مغز انسان توانستند شبکه عصبی را شبیه سازی کند مجموعه ای از بی نهایت شبکه عصبی برای آموزش و یادگیری این شبکه را قابل فهم و شعور کرده 

 

 

 

مهمترین عاملی که در نورون ها دارای اهمیت است این است که نورون ها قابلیت یادگیری از آموزگار خود را دارد نورون های شبکه عصبی یک مجموعه هست که شما فرض کنید از سنسورهای تشکیل شده است و اگر ما به این سیستم هوش مصنوعی صدها عکس از یک عکس سگ را به آن آموزش بدهیم این شبکه قادر خواهد بود که عکس صد و یکم از تصویر مجزای سگ دیگری را تشخیص دهد و برای خود نورن  آنها را وزن دهی کند

 

در اینترنت شما می‌توانید مقالات آموزشی مبنای شبکه عصبی را مطالعه کنید تا بدانید چگونه می توان به یک شبکه در و شعور را داد

 

 

سوال اول آیا جرثومه ما قابلیت یادگیری را دارد؟

 

 

سوال بسیار عجیب پرسیده ایم سوالی از قلب علوم قرن آینده 

 

وقت آن رسیده که تمدن خاکستر گرفته اسلامی بیدار شود تمدنی که از سرچشمه زلال پاک محمد صلی الله جاری می شود و از دامن عزیزترین بانو عالم بی بی فاطمه زهرا جوهره خود را از علی علیه السلام دریافت کرده و بر پیکره هستی نقش ببندد تا بهترین نیکوکارترین تمدن های جهان را به انسان هدیه دهد

این خودبینی و خودخواهی طمع کاران بود که نگذاشت این جوانه رشد کند  و میوه خود را به بشریت بچشاند

ما همیشه منتظر جوانه زدن نونهال آنها هستیم 

یکی از سوال هایی که در اینجا مطرح شده است است این است که آیا جرثومه توانایی یادگیری و آموزش را دارد

 

خداوند انسان را آفرید و بر خود آفرین گفت اما آفرینش زمین و آسمان فراتر از آفرینش انسان است

جواب این سوال مثبت است جرثومه ها قابلیت آموزش را دارند و این آموزش و یادگیری مراحلی دارند که بیس و مبنای  آنرا  با هم مرور می کنیم

 

اگر ما یک جرثومه را به لحاظ تکویر مورد تحلیل قرار دهیم به این نتیجه میرسم اگر از بیرون هسته به جرثومه نگاه کنید وسط و مرکز هسته جرثومه به لحاظ نوری نقطه صفر است است یعنی اگر بیرون از جرثومه  مافضایی روشن تر ایجاد کنیم نقطه مرکز جرثومه تاریک می شود به لحاظ تعادل نوری

و همین تاریکی به روشنایی نیرو وارد می کند سبب باز شدن و حجیم تر شدن جرثومه می شود در نتیجه نیروی جاذبه آن کم میشود

اگر این روند ادامه پیدا کند دروازه های هسته جرثومه  کم کم  گشوده می شود  تا قبل از تصادم 

حالا می‌توانیم هسته را تحت کنترل خود بگیرد و جرثومه را تحت آموزش قرار دهیم 

 

و هسته را بر اساس ضدیت به نمونه دلخواه خود برسانیم و یا درون هسته از ضد ماده دلخواه قرار دهیم  و یا امواج و یا سرابی از ماده درون آن برنامه نویسی کنیم تا بتوانیم جرثومه را آموزش پذیر کنیم

میزان نور در هسته جرثومه طبق فرمایش امام حسن ع باعث حفاظت ستارگان می شود 

 

ما می‌دانیم که نوع نور درون هسته بر رفتار جرثومه تاثیر پذیر است و همچنین میزان نور ما میتوانیم به وسیله نور جرثومه را آموزش پذیر کنیم و با آنها به گفتگو بپردازیم

و به آنها آموزش بدهیم میزان نور درون هسته میزان جاذبه جرثومه ها را به تعادل می رساند 

باز به همان فرمایش امام صادق می رسد تنوع مواد ناشی از کم یا زیادی ذرات آن است 

 

میزان نور درون هسته جرثومه اگر تغییر کند ماهیت ماده را در کل تغییر میدهد

در نتیجه دو مرحله مهم 

یک :ابتدا جذثومه قابل یادگیری می کنیم 

با تکویر می توان دروازه های جرثومه را گشود 

 

ویا عاملی استفاده کنیم که به هسته جرثومه نزدیک شود 

دو: آموزش جرثومه 

با میزان تغییر ضدیت هسته جرثومه و یا تخلیه ضدیت  ویا نگه داشتن فروپاشی هسته و پاشش ضد ماده  در نزدیکی تصادم 

 

و ازهمه مهمتر با ارتباط نوری و کم و زیاد کردن میزان نور هسته جرثومه می توان آنرا برنامه ریزی و آموزش داد

 

 

 

 

دانش ارتیاط نوری و پرتکل ارتباط جرثومه ای یکی از پیشرو ترین کاربرد های علمی در آینده نزدیک خواهد شد

ارتباط نوری و تسلط بر جز جز جرثومه ها و آموزش دادن آنها وقابلیت یاد گیری جرثومه به وسیله نور

دنیای بسیار زیبایی از آینده و دروازه های زیبایی برای ما خواهد گشود

۞ اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ ۖ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ ۚ نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ

35 سوره نور

خدا نور (وجودبخش) آسمانها و زمین است، داستان نورش به مشکاتی ماند که در آن روشن چراغی باشد و آن چراغ در میان شیشه‌ای که از تلألؤ آن گویی ستاره‌ای است درخشان، و روشن از درخت مبارک زیتون که  شرقی و غربی نیست  و بی‌آنکه آتشی زیت آن را برافروزد خود به خود  روشنی بخشد، پرتو آن نور بر روی نور قرار گرفته است. و خدا هر شی را خواهد به نور خود  هدایت کند و  مثلها را خدا برای مردم می‌زند  و خدا به همه امور داناست!

 

الله نورالسماوات والارض یعنی:خداوند هدایت کننده ی آسمان  و زمین است.چون هدایت آفرینش،در آیات دیگر نیز آمده است:اعطی کل شیء ثم هدی(سوره ی طه،آیه ی ۵۰)و جمله ی نور علی نور به معنای هدایت های دایمی و پی در پی است و در پایان آیه نیز می فرماید:یهدی الله لنوره.

 

https://ramezan.com/archive/374

 

آیه بالا چند نکته دارد که به آن اشاره می کنیم

 

 

يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ترجمه کنید دقت کنید

http://www.alketab.org/%D9%8A%D9%8E%D8%B4%D9%8E%D8%A7%D8%A1

يَشَاء

ریشه کلمه

 

 

و اما آیه هایی که نکات عجیبی از نور به مه می دهند فقط می خوانیم و فکر فعلا تحلیل نمی کنیم  کهف

إِذْ أَوَى الْفِتْيَةُ إِلَى الْكَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا ﴿١٠﴾

[یاد کن] هنگامی را که [آن] جوانان در غار پناه گرفتند و گفتند: پروردگارا! رحمتی از نزد خود به ما عطا کن، و برای ما در کارمان زمینه هدایتی فراهم آور. (۱۰)

 

فَضَرَبْنَا عَلَىٰ آذَانِهِمْ فِي الْكَهْفِ سِنِينَ عَدَدًا ﴿١١﴾

پس سالیانی چند در آن غار، خواب را بر گوش هایشان چیره ساختیم. (۱۱)

 

نکته آیه بالا زمان را به خاطر بسپارید

وَتَرَى الشَّمْسَ إِذَا طَلَعَتْ تَزَاوَرُ عَنْ كَهْفِهِمْ ذَاتَ الْيَمِينِ وَإِذَا غَرَبَتْ تَقْرِضُهُمْ ذَاتَ الشِّمَالِ وَهُمْ فِي فَجْوَةٍ مِنْهُ ۚ ذَٰلِكَ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ ۗ مَنْ يَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ ۖ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ وَلِيًّا مُرْشِدًا ﴿١٧﴾

و خورشید را می بینی که وقتی طلوع می کند، از سمت راست غارشان متمایل می شود، و وقتی غروب می کند، سمت چپشان را ترک می کند، و آنان در محل وسیعی از آن غارند [که نسیم مطبوعش آنان را فرا می گیرد]؛ این از نشانه هایِ [قدرتِ] خداست. خدا هر که را هدایت کند، راه یافته است و هر که را گمراه نماید، هرگز برای او یاور و دوست هدایت کننده ای نخواهی یافت. (۱۷)

 

این آیه یک نکته دارد انحراف نور یا متمایل شدن نور

دو نکته جمع کردیم انحراف نور و ایستادن زمان

 

وَتَحْسَبُهُمْ أَيْقَاظًا وَهُمْ رُقُودٌ ۚ وَنُقَلِّبُهُمْ ذَاتَ الْيَمِينِ وَذَاتَ الشِّمَالِ ۖ وَكَلْبُهُمْ بَاسِطٌ ذِرَاعَيْهِ بِالْوَصِيدِ ۚ لَوِ اطَّلَعْتَ عَلَيْهِمْ لَوَلَّيْتَ مِنْهُمْ فِرَارًا وَلَمُلِئْتَ مِنْهُمْ رُعْبًا ﴿١٨﴾

و آنان را گمان می کنی که بیدارند، در حالی که خوابند، و آنان را به جانب راست و جانب چپ می گردانیم، و سگشان دو دستش را در آستانه غار گسترانیده است. اگر بر آنان آگاه می شدی از آنان روی برتافته و می گریختی و همه وجودت از [دیدن] آنان پر از ترس می شد. (۱۸)

 

انحراف نور کند شدن زمان در این ایه

اگر بر آنان آگاه می شدی از آنان روی برتافته و می گریختی و همه وجودت از [دیدن] آنان پر از ترس می شد. تغییر ماهیت ماده

در نتیجه شد کندی زمان انحراف نور تغییر ماهیت ماده فقط مونده نیروی گرانش و جاذبه

https://akharinkhabar.ir/interestings/7460930/%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D9%86%D8%B3%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D8%AD%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%87%D9%81

 

 

 

نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَيَضْرِبُ

خوب به آیه بالا دقت کنید خداوند همه چیز را به وسیله نور هدایت می کند آموزش می دهد

 

امام علی بزرگوار درباره قرآن فرموده است قرآن سرچشمه هست که عالمان و دانشمندان هر چقدر از این چشمه آب برداشت می کنند آبش کاهش نمی یابد یعنی بهره برداری و برداشت علم در قران و در آیات قرآن تمامی ندارد

 

 

شاید در آیات قرآن شما دهها برداشت علمی علوم انسانی علوم تجربی علوم فیزیکی و هزاران علم داشته باشیم اما این ماهیت و ذات قرآن است که دانشمند بزرگی فرمود من همیشه دستان این دانشمند را میبوسم که فرمود

 

با گذر زمان  قرآن هر روز و هر روز روز جوان تر میشود

 

گفته های بسیار زیبا که از دل معرفت گرفته قرآنی یک نفر به زبان آورده می شود

 

برداشت علم از آیات تمامی ندارد نظریه پردازی علمی فرضیه پردازی علمی نیز از آیات تمامی ندارد و این سرچشمه خشک نشدنی است که همواره خداوند بزرگوار و مهربان برای عطش اندیشمندان و دانشمندان این محبت الهی را بخشیده است

 

دستور مستقیم قرآن مبنی بر تفکر در آفرینش و چگونگی به وجود آمدن آن دستوری است که خداوند آن را از انسان خواسته است که معرفت و منافع بسیار زیادی برای بشر دارد

 

 

حالا دوباره قسمتی از آیه بالا را با هم مرور می کنیم

نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَيَضْرِبُ

 

نور بر روی نور 

نور به توان نور    قبلاً این بحث را در مورد شدت چرخش باد در مابین ماده و ضد ماده مطرح کردیم

 

 

 

در اینجا نور بر روی نور برای هدایت اشیا آمده است و بحثی که ما در اینجا انجام داده ایم یادگیری و آموزش جرثومه است بخش بسیار بسیار مهم نکته اول این است که با نور اول می توانیم اشیا را برای یادگیری آماده کنیم و نور دوم به این معنی است که می توانیم جرثومه ای که آماده یادگیری شده را آموزش دهیم این بسیار بسیار مطلب مهمی است تا بتوانیم اشیا را هدایت پذیر کنیم و حتی ماهیت ماده را متفاوت کنیم

 

 

 

آموزش و یادگیری را با هم بررسی کردیم و این بخش بخش بسیار وسیعی است که باید هزاران هزاربار تفکر بازنویسی اصلاح و پژوهش شود تا بتوان به هسته اصلی مرکز علوم و ماده دست پیدا کرد آموزش جرثومه و شعور جرثومه بخش بسیار بسیار مهم و پیچیده ای است

 

 

تا بدانجا رسید دانش من که همی دانم که نادانم

بیت بالا بیت بسیار مهمی است که در اوج اینکه شما به این نکته رسیده اید که همه چیز را می دانید شما را از محل  خودستایی به دور میکند

 

و برای به دست آوردن علوم شیرازه هسته گیتی  وادار به تلاش می کند و درجه شما را هر روز و هر روز بالاتر می برد شما هر روز تشنه و تشنه تر می شوید و بیشتر و بیشتر به بشر خدمت میکنید و سریعتر و بهتر گیتی را در دستان خود می گیرید هیچگاه به خودستایی نرسید تا از آفت‌ها در امان باشید اسلام یعنی دوری از آفت

 

 

 

جرثومه را با هم مرور کردیم و باز با هم مرور می کنیم

ابتدا نیستی و صفر

خداوند آفرید از نیستی اگر ماده وجود داشت خداوند نیازمند ماده بود اگر ابزاری وجود داشت خداوند نیازمند ابزار بدیع السماوات 

فاطر شکاف طولی الحاق غیر طولی

در این مرحله بسیار مهم از نیستی دو حالت ضد هم به وجود می آورد و یک حالت صفر ماده ها می خواهند به ضدماده ها برسند اما در میانه راه صفر و خنثی است 

 

 

متولد شدن جرثومه

همان گفته امام علی در نهج البلاغه فضا در زیر تندباد و ببرآب بر بالای آن در حرکت بود

جرثومه را با هم بررسی کردیم

 

بارور شدن جرثومه 

پاشش ضد ماده از مرکز به صورت میرایی روی ماده سبب تشکیل لایه لایه ماده شد بین ماده ها با هم اختلاف ضدیت به وجود آمد

 

 

تپش جرثومه تولد هستی

تپش جرثومه باعث تولد هستی شد بررسی شده است

 

به بحث بسیار مهم دیگری رسیده‌ایم جرثومه ها پی درپی متولد شدند بحث بسیار مهم شبکه جرثومه و شعور جرثومه

سوال بسیار مهم

 

 

آیا جرثومه ها می توانند آموزش همدیگر بپردازند

 

 

یعنی یک جرثومه جرثومه دیگری را تحت آموزش قرار دهد

و یا یک جرثومه به عنوان فرمانده و جرثومه های دیگر را به عنوان غلام تحت مدیریت خود قرار دهد و ذات هسته ی آن جرثومه را تحت شعاع خودش با توجه به نیاز خودش برنامه نویسی کند و آن را به شبکه خود الحاق نمایند؟

 

 

دو جرثومه کنار هم به تعادل می رسند و به زور آزمایی کنار هم می پردازند تا یکی دیگری را با توجه به قدرت نیروی جاذبه به رسمیت بشناسد و فرمانده قرار دهد بعد از این مرحله جرثومه ها با توجه به ذات هسته داخلی به آموزش هم بر اساس بازشدن دریچه و دروازه های هسته با توجه به قدرت جاذبه و اختلاف ضدیت هسته می پردازند

 

 

فکرتان را باز کنید دروازه را به آرامی بگشای درون فکرتان قدم بزنید وارد دنیای اسرار آمیزی شده وارد دنیای شده اید که تمام رازهای آن سر به مهر است است خوب گوش بدهید اینجا دنیای عجیبی است از دروازه‌های علم امامت امام علی عبور کردیم تا به این دنیای عجیبی از فرضیه و نظریه پردازی رسیده‌ایم جرثومه ها باهم به رقابت می پردازند برای اینکه برتری خود را به دیگری ثابت کنند با هم مبارزه می کنند و در نهایت همدیگر را آموزش می دهند

 

 

هدایت و آموزش پذیری جرثومه را ما در قسمت های قبل هم حس کرده ایم

 

برنامه نویسی جرثومه بر روی هسته را مورد تحلیل قرار دادیم به این نتیجه رسیدیم که با تغییرات درون هسته جرثومه می توانیم جرثومه را آموزش پذیر کنیم و رفتار جرثومه را پیش بینی کنیم برای حالت های مختلف

 

 

آموزش پذیری جرثومه همان هدایت ذرات یا اشیا است 

که خداوند در قرآن برای هدایت اشیا و اجسام یا هر چیزی از نور نام برده 

 

جرثومه ها می توانند همدیگر را آموزش دهند و با همدیگر یک نقطه تعادل را شبیه سازی کند

 

 

جرثومه ها همدیگر را آموزش میدهند تا در یک محیط به نقطه تعادل برسند و یک واحد بزرگتری را تشکیل دهد

بعد از به تعادل رسیدن دو جرثومه و آموزش قرار گرفتن دو جرثومه بر هم آن دو جرثومه اگر از هم جدا بشوند و در یک محیط به تنهایی قرار گیرند شکافت صفر هست

 

آن جرثومه دیگر تعادل قبل از پیوند شدن با جرثومه دیگر را در این حالت ندارد زیرا تحت تاثیر آموزش جرثومه در جرثومه دیگر قرار گرفته است

 

در نتیجه دو جرثومه که تحت تاثیر همدیگر قرار گرفتند و یک جرثومه به عنوان فرمانده جرثومه دیگر را تحت فرمانروایی خود قبضه کرده است یک مجموعه را تشکیل داده‌اند که با تغییراتی که بر اساس از هم پاشیدگی

این پیوند اتفاق بیفتد مبارزه می کنند 

 جرثومه هایی که از این دو جرثومه متولد می شوند تحت تاثیر تپش این دو قرار گرفتند که قابل بررسی است

 

هدایت هر چیز با نور آموزش پذیری یک جرثومه را نشان می دهد

 

 شما یک طومار سرطانی را در نظر بگیرید

که چگونه تولید میشود و چگونه خود را گسترش می دهد

 آیا به وسیله نور بر روی نور میتوان این اشیا را هدایت کرد

و مانع از گسترش آن شد

تولد گیتی و تولد هستی و یا پرورش نطفه

 آیا به وسیله نور هدایت پذیر نیست

 ویا پا را فراتر از فکرتان بگذارید

آیا می توان جرثومه بزرگ مریخ و یا کره ماه را آموزش داد برای سکونت بشر

 

بله می توان اینها تنها بخش کوچکی از دنیای فوق مدرن علم جرثومه است

 

 

 

رفتارهای جرثومه را از دید قران همواره مورد تحلیل و نظریه پردازی کردیم

 

تکویر روی جرثومه

تپش جرثومه یا تولد هستی

هدایت جرثومه یا برنامه نویسی آن با نور بر روی نور

و یک حالت دیگر برای بازگرداندن جهان به حالت نخست آن هم به وسیله صور است

آیه 68 سوره زمر است: «وَ نُفِخَ فِي الصُّورِ فَصَعِقَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ إِلَّا مَنْ شاءَ اللَّهُ ثُمَّ نُفِخَ فِيهِ أُخْرى‌ فَإِذا هُمْ قِيامٌ يَنْظُرُونَ».

 

 

 

ما آیاتی داشتیم که مراحل آفرینش را با قیامت هم راستا دانسته

پس صور می تواند جایگاه ویژه ای در آفرینش تا شکل گیری جرثومه داشته باشد و آفرینش از آب در جهان هستی بخش

 

بهتر است یک نگاه به کارLinden Gledhill بندازیم

 

These Images of Sound Waves in Water Are Hypnotic

 

https://gizmodo.com/these-images-of-sound-waves-in-water-are-hypnotic-1759741538

 

 

حالا بریم سراغ یک عکس زیبا از قطب شمال زحل توسط ناسا عزیز من دست  تمام دانشمندان ناسا را می بوسم

 

A still image taken from a NASA movie of the unique six-sided jet stream at Saturn's north pole known as "the hexagon," released Dec. 4, 2013. The movie, made from images obtained by Cassini's imaging cameras, is the first to show the hexagon in color filters, and the first movie to show a complete view from the north pole down to about 70 degrees north latitude.

تصویری ثابت که از یک فیلم ناسا از جریان جت شش ضلعی منحصر به فرد در قطب شمال زحل معروف به "شش گوش" گرفته شده است ، در 4 دسامبر 2013 منتشر شد. این فیلم ، ساخته شده از تصاویر به دست آمده توسط دوربین های تصویربرداری کاسینی است شش ضلعی را در فیلترهای رنگی نشان می دهد ، و اولین فیلمی است که منظره کاملی از قطب شمال تا حدود 70 درجه عرض شمالی را نشان می دهد.

 

 

 

 

دنیای حیرت انگیز جرثومه میان دید ماست و ما هرروز ارتباط های عمیق تری از آن بدست میاوریم

ایرانیان فخر علم جهان اسلام هستند که پیامبر اسلام از دانشمندان این سرزمین به نیکی یاد کرده

کم کم دروازه های تاریخ علمی زیبا گشوده می شود پس تلاش کنید تا ماننده قطره آبی تبدیل به مروارید شوید و در قلب تاریخ علمی نام تان ثبت شود

 

نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَيَضْرِبُ

خوب به آیه بالا دقت کنید خداوند همه چیز را به وسیله نور هدایت می کند آموزش می دهد

 

 

 

دنیای حیرت انگیز نور بسیار هیجان انگیز است وقت سفر در اعماق علم است تا تاثیر نور در جهش نطفه را بررسی کنیم

 

Scientists Just Captured The Flash of Light That Sparks When a Sperm Meets an Egg

BEC CREW

27 APRIL 2016

For the first time ever, scientists have captured images of the flash of light that sparks at the very moment a human sperm cell makes contact with an egg.

The phenomenon has been observed in animals before, but no one’s ever seen the spark of human conception. And what’s even more incredible is the fact that some eggs burn brighter than others, which is a direct indication of their ability to develop into a healthy embryo, a team from Northwestern University found.

So why do sparks literally fly at the moment of conception? Back in 2011, the Northwestern team discovered that sparks of zinc exploded at the point of conception in mice.

It took them a few years to figure out how to image this event, but by 2014, they’d managed to film the event for the first time ever, and watched as billions of zinc atoms were released at the exact moment when a mammal's egg is pierced by a sperm cell.

Using a new fluorescent sensor that's able to track the movements of zinc in live cells, the team caught a glimpse of an egg’s zinc-storage capabilities, and found some 8,000 zinc compartments, each one containing around 1 million zinc atoms, just ripe for exploding. The tiny 'fireworks' that result were found to last for about 2 hours after fertilisation.

Now, the same team has managed to film this event occurring in a human egg at the point of conception.

 

 

دانشمندان به تازگی فلش نوری را که هنگام برخورد اسپرم با تخمک جرقه می زند، ضبط کرده اند
خدمه BEC
27 آوریل 2016

برای اولین بار، دانشمندان تصاویری از فلاش نوری را که درست در لحظه تماس سلول اسپرم انسان با تخمک جرقه می زند، ثبت کرده اند.

این پدیده قبلا در حیوانات مشاهده شده است، اما هیچ کس هرگز جرقه لقاح انسان را ندیده است. تیمی از دانشگاه نورث وسترن دریافتند آنچه حتی باورنکردنی‌تر است این واقعیت است که برخی از تخم‌ها درخشان‌تر از بقیه می‌سوزند، که نشان‌دهنده مستقیم توانایی آنها برای تبدیل شدن به یک جنین سالم است.

پس چرا جرقه ها به معنای واقعی کلمه در لحظه لقاح پرواز می کنند؟ در سال 2011، تیم Northwestern متوجه شد که جرقه های روی در نقطه لقاح در موش ها منفجر می شود.

چند سال طول کشید تا بفهمند چگونه این رویداد را به تصویر بکشند، اما در سال 2014، آنها موفق شدند برای اولین بار از این رویداد فیلمبرداری کنند و مشاهده کردند که میلیاردها اتم روی دقیقاً در لحظه ای که تخم یک پستاندار آزاد می شود. توسط یک سلول اسپرم سوراخ می شود.

این تیم با استفاده از یک حسگر فلورسنت جدید که قادر به ردیابی حرکات روی در سلول‌های زنده است، نگاهی اجمالی به قابلیت‌های ذخیره‌سازی روی تخم‌مرغ انداختند و حدود 8000 محفظه روی را پیدا کردند که هر کدام حاوی حدود 1 میلیون اتم روی بود که برای انفجار آماده شده بودند. . مشخص شد که "آتش بازی" کوچکی که در نتیجه حاصل شد حدود 2 ساعت پس از لقاح دوام می آورد.

اکنون همین تیم موفق به فیلمبرداری از این رویداد شده است که در یک تخمک انسان در زمان لقاح رخ می دهد.

 

 

سارا کنپتون برای The Telegraph توضیح می‌دهد: «هنگامی که روی بیرون می‌آید، به مولکول‌های کوچکی متصل می‌شود که فلورسانس منتشر می‌کنند که می‌توان آن را با میکروسکوپ دوربین دریافت کرد. پس چرا روی اینقدر خاص است؟ محققان دریافتند که تخم‌ها برای کنترل رشد جنین سالم، روی را تقسیم می‌کنند و روی را توزیع می‌کنند - این ماده معدنی نقش حیاتی در کنترل تصمیمی که تخم‌مرغ برای رشد به جنین می‌گیرد بازی می‌کند - بنابراین هر چه روی بیشتر آزاد شود، فلاش روشن‌تر می‌شود. و تخم مرغ زنده تر است. یکی از این تیم به نام توماس اوهالوران در سال 2014 گفت: "تخمک ابتدا باید روی ذخیره کند و سپس باید مقداری از روی را آزاد کند تا بلوغ، لقاح، و شروع جنین زایی را با موفقیت طی کند." روی در این فرآیند قابل توجه نقش دارد و در کجای سلول قرار دارد؟ امیدواریم این سوالی باشد که محققان اکنون برای پاسخ به آن آماده هستند و ما نمی توانیم منتظر باشیم تا ببینیم آنها در آینده چه چیزی را کشف خواهند کرد.

 

منبع:

https://www.sciencealert.com/scientists-just-captured-the-actual-flash-of-light-that-sparks-when-sperm-meets-an-egg